سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ خودرو 407

در این مقاله از سری مقالات ریمپ خودرو قصد توضیح مشخصات فنی و ریمپ ایسیو 407 را داریم.این خودروتوسط شرکت ایران خودرو وارد بازار ایران شده ولی به دلیل استقبال نا کافی از این خودرو و به وجود آمدن رقیب های قدر مانند کیا اپتیما باعث شد که دیگر در بازار های دست دوم خواهان نداشته باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

پژو 407اولین بار در ششمین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در سال 1384توسط شرکت ایران خودرو به نمایش درآمد که با توجه به محدودیت واردات خودرو به کشور در آن سال ها و طراحی غیرعادی 407، این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت و یکی از جذاب ترین خودروهای به نمایش درآمده بود.

سه سال بعد شرکت سیتکو (زیر مجموعه ایرانخودرو)مدل تغییر چهره یافته (فیس لیفت 2008) پژو 407را برای اولین بار در هشتمین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در غرفه ایران خودرو به نمایش گذاشت.

از سال 1387ایران خودرو شروع به ثبت نام و عرضه این خودروی وارداتی کرد که به احتمال زیاد قصد تست بازار ایران و نهایتاً راه اندازی خط مونتاژ آن را داشت که پس از استقبال نسبتاً کم در ایران و توقف تولید آن در فرانسه و قطع ارتباط پژو با ایرانخودرو دیگر ادامه نیافت.

از علت های عدم استقبال از این خودرو در زمان واردات آن بین سال های 87–90می توان به قیمت گذاری بالای ایرانخودرو و واردات نسخه دو لیتری آن نسبت به رقیبان 6سیلندر کره ای و ژاپنی اشاره کرد.

بر اساس یک آمار غیررسمی 1500دستگاه توسط ایرانخودرو و 200دستگاه توسط افراد دیگر با امکانات متفاوت به کشور وارد شده اند. 407در بازه سال های 2004تا 2010به تولید رسید و از آن پس جای خود را به 508داد.

مشخصات فنی:

انتخاب پیشرانه 2لیتری 407که در واقع مدل میانی سری بنزینی آن است با هدف یکسان بودن پیشرانه آن با سیتروئن C5 از طرف PSA برای بازار ایران در نظر گرفته شد.این مدل قابل انتخاب با جعبه دنده پنج سرعته دستی یا چهار سرعته خودکار است که می تواند حداکثر 143اسب بخار در 6000دور در دقیقه تولید کند.

برای انجام ریمپ ایسیو باتیم تخصصی تیونینک دکتر ریمپ در تماس باشید.

بر خلاف تفکر عامه مردم،شتابگیری در 407با توجه به وزن 1?/5تنی آنچنان هم ضعیف نیست و در مدل دنده ای و اتومات این اعداد به ترتیب برابر 10و 11ثانیه به ثبت رسیده است.

در این مرحله بر روی جداول سوخت ،جرقه ، اکسیژن و دریچه گاز به نحوی تغییرات اعمال میگردد که بدون افزایش زیاد مصرف سوخت حداکثر توان موتور و گشتاور تا 10 % حاصل گردد. خودرو پژو 407 که دریچه گاز برقی دارند ، دارای ارور نرم افزاری هستند، این مشکل وقتی توام با مشکل سخت افزاری دریچه گاز در 407 میشود با تاخیر در گاز خوری ، کاهش شتاب اولیه و ضعف خودرو در سربالایی میگردد که به آن کپ سرگاز میگوییم. رفع کپ پژو 407 در مرکز ریمپ توسط متخصصین برنامه نویسی خودرو انجام میشود.