سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریمپ دنا بخش 1

معرفی خودروی دنا

دنا از اواخر سال 93به عنوان خودرویی جدید بر پایه خودروی سمند عرضه گشت.

مزایا: طراحی جسور نمای جلو، ارائه تجهیزات رفاهی استاندارد جدید نظیر مالتی مدیا و کروز کنترل.

معایب: وزن بیشتر، ورود صدای موتور به داخل اتاق در سرعتهای بالا ، سنگینی شروع حرکت و کپ کردن.

ایران خودرو پس از سال97، این محصول را به صورت low option نیز عرضه کرد.  برخی از تجهیزات آن حذف شده بود و کیفیت مونتاژ نیز کاهش پیدا کرده بود.

نتایج مفید ریمپ خودرو دنا

??رفع کپ دریچه گاز برقی

اگر دریچه گاز برقی باشد، عموما ECU تصمیم میگیرد که چه مقدار از دریچه را باز کند. در بیشتر موارد وقتی پدال گاز را فشار می دهید، دریچه گاز به همان اندازه باز نمی شود.  معمولاً اگر شما زیر دور موتور 3500پدال گاز را تخت کنید، دریچه صد درصد باز نشده و شما تاخیر را احساس می کنید. در برنامه ریمپ دکتر ریمپ، با بهینه سازی جداول پدال و دریچه، ریسپانس تراتل Throttle Response ( سرعت واکنش پدال گاز)  افزایش یافته و دیگر شاهد تأخیر نخواهید بود.

??افزایش توان دنا

یک برنامه ریمپ اصولی باید بتواند حدود 7اسب بخار و 15نیوتن متر گشتاور به قدرت این موتور بیفزاید. نتیجه این افزایش قدرت ، افزایش توان و کشش در دورهای بالا و هنگام پر بودن خودرو می باشد که در مواجهه با مسیرهای سربالایی خودرو دچار افت توان نمی شود.

??اصلاح دمای فن

با توجه به سنگینتر بودن دنا نسبت به سمند، بار بیشتری بر روی این موتور قرار دارد که در نتیجه موجب گرمتر کار کردن این موتور می شود. این داغ تر بودن را در تابستان پس از خاموش کردن خودرو در هوای گرم مشاهده می کنید. در این حالت دمای آب خودرو پس از خاموش شدن حدود 15درجه افزایش می یابد.  به همین علت دکت ریمپ دمای دور کند فن را از 95درجه به 90و دمای کار کرد دور تند را از 102به 96کاهش میدهد تا ضمن افزایش عمر واشر سرسیلندر، موتور در محدوده دمایی امن تری کار کند.

??رفع ناک سرگاز

به جهت پاس شدن استانداردهای آلایندگی یورو4، میزان پاشش سوخت در شروع حرکت در دورهای پایین محدود شده و به دلیل عدم تامین سوخت مناسب شاهد صدای ناک (شق شق سوپاپ) هستیم. این صدا در واقعیت ناشی از لغزش پیستون بوده و در دراز مدت منجر به کاهش عمر موتور می گردد. این ایراد بیشتر در ایسیو زیمنس و ایزی یو مشاهده می شود.

??رفع محدودیت سرعت

 در ایسیوهای بوش ME17 و ایزی یو 2?5 از قفل نرم افزاری محدودکننده سرعت استفاده شده است که موجب می شود خودرو نتواند سرعتی بیش از 175الی 180کیلومتر بر ساعت داشته باشد. در برنامه ریمپ دکترریمپ این محدود کننده حذف می شود.

ایسیوهای خودرو دنا

دنا از زمان عرضه تا کنون با چهار کامپیوتر مختلف عرضه گشته :

از) 93تا 96 Bosch ME 7.4.9 (تامین کننده: شرکت سازه پویش

از) 96تا کنون Bosch ME 17 (تامین کننده: شرکت سازه پویش

از) 95تا کنون به صورت همزمان ٍEasy U 2.5 (تامین کننده:شرکت کروز

از 97تا کنون ایسیو زیمنس جدید (تامین کننده: شرکت کروز) در مدلهای Low Option    قالپاق دار(LOW OPTION)